Hamid, telefonrådgivare
Hamid arbetar som telefonrådgivare i Kramfors. Han hjälper våra kunder och erbjuder de bästa försäkringslösningarna utifrån kundens behov.
Hur är det att jobba som telefonrådgivare?
Jobbet handlar om att kontakta våra befintliga kunder, höra hur de har det och erbjuda bra försäkringslösningar som passar deras behov. För att göra ett bra jobb behöver du snabbt skapa en god relation med kunden, lyssna in behovet och bemöta kunden på ett bra sätt. Vi bryr oss om våra kunder och gör allt vi kan för att de ska bli nöjda.
Vilka utmaningar finns det?
Ibland kan det vara en utmaning att få bra kontakt med kunden och det är jätteviktigt för att samtalet ska bli bra. Men med vilja och motivation brukar det lösa sig! Vi har dessutom ett jättefint och öppet klimat i gruppen, jag kan alltid be mina kollegor och chefer om hjälp när det behövs. Det finns alltid backup och vi bryr oss om varandra.
Vi bryr oss om våra kunder och gör allt vi kan för att de ska bli nöjda
Hur ser du på framtida karriär och utveckling?
Det finns mycket man kan jobba med inom kundvård och rådgivning på Folksam. Vi erbjuder många olika möjligheter beroende på intresse, erfarenhet och motivation. Just nu vill jag fokusera på att lära mig mer om rådgivning och bli riktigt bra på det. Men på sikt utvecklas jag gärna inom ledarskapsområdet, kanske i en roll som chef.
Vad är det bästa med Folksam?
Folksam har en jättebra arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter. Det känns verkligen att det är en arbetsgivare som bryr sig om sina medarbetare.
Vad har du för tips till dem som funderar på att jobba som rådgivare?
Du måste vara nyfiken på människor och lyssna mer på dem än att prata själv. Självklart ska du triggas av att jobba mot tuffa mål också. Det här är det roligaste jobbet jag har haft!