Tjänstegruppliv
— Vad ingår i TGL-rapportering?
Rapportering av antal anställda är det underlag som behövs för att fastställa slutlig premie av föregående års Tjänstegruppliv (TGL) samt beräkna och fakturera era preliminära premier för innevarande år.
Här är anvisningar om vilka anställda som ska ingå. Uppgifterna lämnas enkelt på Folksams arbetsgivarwebb. Efter att ni loggat in finns instruktioner vem ni ska rapportera till Tjänstegruppliv (TGL).
Vi ber er fylla i antalet anställda som har omfattats av försäkringen per månad under föregående år. Försäkringen gäller för anställda från 18 års ålder och som har arbetat minst 8 timmar per vecka. Anställda som är premiebefriade och föräldralediga ska ingå i antalet anställda.
Person som tillhör frikretsen, arbetar minst 8 timmar per vecka, inte är anmäld till KTP men som omfattas av TGL ska varje år anmälas till TGL på en blankett (E04) - Anmälan av tjänsteman till Tjänste- och Avtalsgrupplivförsäkring (TGL/AGL).
Ändringar
- Meddela Folksam eventuella ändringar av namn, adress eller organisationsnummer.