Lättläst
Det här är en lättläst sammanfattning om Folksam. Inga svåra ord eller långa meningar finns med.
Vad vi gör
Hos oss kan du försäkra dina och familjens saker. Du kan också spara pengar till pensionen.
Vi försäkrar många olika saker
Hos oss kan du försäkra: Hemmet, barnen, bilen, motorcykeln, husvagnen, hunden, katten och din pension. Och många andra saker.
Varför är det bra att ha en försäkring?
Här är ett enkelt exempel. Om det börjar brinna hemma, kan dina möbler och saker bli förstörda. Har du en försäkring för ditt hem får du pengar av oss. Då kan du kan köpa nya saker.
Vad vi vill
Vi vill ha ett samhälle som är bra för människor och för miljön. Därför testar vi bilar, hjälmar och mycket annat. Vi arbetar för miljön. Vi sätter in pensionspengar i bra företag.
Våra kunder äger oss
Folksam ägs av kunderna. Vinsten stannar hos oss. Och våra kunder får vara med och dela på vinsten.
Kontakta oss
Du kan ringa eller skriva till oss. Eller skicka e-post. Du kan också besöka något av våra kontor.
På ditt eget språk
Vi kan hjälpa dig på många olika språk. Spanska och arabiska är några av de vanligaste.
