Folksam och Pensionsvalet i en modern och gemensam webbplats
En ny modern arbetsgivarwebb kommer göra det möjligt för dig som arbetsgivarkund att smidigt och säkert sköta administrationen av tjänstepensioner via en gemensam webbportal.
En webbtjänst – två varumärken. Under kommande månader lanseras en första version av den nya arbetsgivarwebben – en webbportal för information och digitala tjänster. Allt på en och samma plattform. När den nya webben är på plats fullt ut kommer du får tillgång till all funktionalitet för att rapportera in pensionsgrundande data och administrera tjänstepensioner inom avtalen KTP2, KTP1 och GTP.
Sammanhållen kundupplevelse
Arbetsgivarwebben som nu tar form kommer tillgodose dina krav på säker hantering med gemensam inloggning, behörigheter med Bank-ID och funktioner som säkra meddelanden. Den nya efterlängtade webben ska ge en sammanhållen kundupplevelse och svara på en önskan om ett enkelt och användarvänligt verktyg. Designkonceptet är användargenererat, där ett gediget researcharbete med kundintervjuer, kundresor och användartester ligger bakom den slutliga formen.
Ett helt nytt arbetsverktyg – enkelt, pedagogiskt, och lättnavigerat
Att rapportera pensionsgrundande data som lön och anställningstider ska vara lätt, och roligt. Tanken är att du som användare ska klara dig på egen hand med tillit till ett system som stöttar. Genvägar, tydliga ikoner och hjälpknappar kommer göra det enkelt att hitta och göra rätt.